Loading Events

« All Events

  • This event has passed.

Walking Meditation in Tuscany

March 18 @ 4:00 pm - 6:00 pm

euro20

One of the most useful and grounding ways of attending to our body is the practice of walking meditation. Walking meditation is a simple and universal practice for developing calm, connectedness, and embodied awareness. The art of walking meditation is to learn to be aware as you walk, to use the natural movement of walking to cultivate mindfulness and wakeful presence.

Join me for a walking meditation practice in nature in one of the most spectacular locations overlooking Florence. Walking practice will be followed by a light and healthy snack.

Limited Space.  20 euros.

 

 

Uno dei modi più utili e radicati di frequentare il nostro corpo è la pratica della meditazione camminata. La meditazione ambulante è una pratica semplice e universale per sviluppare la calma, la connessione e la consapevolezza incarnata. L’arte della meditazione camminata è quella di imparare ad essere consapevole mentre cammini, di usare il movimento naturale del camminare per coltivare la presenza mentale e la presenza vigile. Venite a Fiesole per una pratica di meditazione a piedi nella natura in uno dei luoghi più spettacolari che si affacciano su Firenze. La pratica del walking sarà seguita da uno spuntino leggero e salutare.

20 euros

Details

Date:
March 18
Time:
4:00 pm - 6:00 pm
Cost:
euro20

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Sign up for my newsletter!